Δευτέρα 5 Απριλίου 2021

Οδηγός Επιβίωσης στο Lockdown για τους Μεγαλύτερους Μαθητές μας

 



Τα άτομα που ανήκουν σε αυτές τις δύο ηλικιακές ομάδες είναι συναισθηματικά ευάλωτα κατά τη περίοδο του lockdown.

Εξαιτίας της ηλικίας τους δεν έχουν τη δυνατότητα να πάρουν από μόνα τους πολλές αποφάσεις για την καθημερινότητά τους.

Νιώθουν πως δεν έχουν έλεγχο επί της καθημερινότητάς τους.


Οι περισσότεροι ανέφεραν έντονα και αρνητικά συναισθήματα κατά τη περίοδο του lockdown.

Κάποιοι ανέφεραν πως νιώθουν ανάμικτα συναισθήματα.

Ελάχιστοι ανέφεραν πως νιώθουν αποκλειστικά θετικά συναισθήματα αυτή τη περίοδο.


Συναισθήματα: Άγχος, ανησυχία, θλίψη, νευρικότητα.

Λόγοι: ανέφεραν πως νιώθουν παγιδευμένοι, τους λείπουν τα κοντινά τους πρόσωπα, έχουν περισσότερο χρόνο να σκεφτούν πράγματα που μπορεί να τους «ρίξουν» συναισθηματικά, μεγαλύτερος χρόνος συναναστροφής με μέλη της οικογένειας με τα οποία ίσως να μην έχουν τις καλύτερες σχέσεις.

Είμαστε όντως παγιδευμένοι να προσαρμόσουμε την καθημερινότητά μας όπως θέλουμε αυτή τη περίοδο;



Είναι προνόμιο λίγων ανθρώπων ή κάτι που σταδιακά μπορούμε να εμφανίσουμε όλοι οι άνθρωποι;

Καταρχάς, πρέπει να αποδεχθούμε πως κάποια πράγματα δεν γίνεται να τα αλλάξουμε.

Σκεφτόμαστε τα θετικά στοιχεία στη ζωή μας και προσπαθούμε να εκφράσουμε την ευχαρίστησή μας για αυτά.

Το να έχουμε θετική σκέψη δεν σημαίνει πως δεν θα βρεθεί στιγμή που δεν θα αισθανθούμε καλά.

Αφήνουμε τα συναισθήματά μας να εκφραστούν (π.χ. αφήνω τον εαυτό μου να κλάψει)

Το σημαντικό είναι τα αρνητικά συναισθήματα να μην είναι τα κύρια συναισθήματα στην καθημερινότητά μας.


Προσέχω την διατροφή μου.

Προσπαθώ να αθληθώ μέσα στην ημέρα (ιδανικά προτείνεται ημερήσια άσκηση μιας ώρας).

Μπορώ να ασχοληθώ με το στυλ και την εμφάνισή μου.


Ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων σχετικά με δραστηριότητες που μπορούν να μας αρέσουν.

Βρίσκουμε νέα χόμπυ.

Θέτουμε μικρούς στόχους κάθε μέρα και φτιάχνουμε μια μικρή ρουτίνα- πρόγραμμα.


Ακούμε την μουσική που μας αρέσει.

Έχουμε χρόνο να σκεφτούμε για πράγματα που μας απασχολούν.

Σκεφτόμαστε τι θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε στον εαυτό μας και στην επικοινωνίας μας με τους άλλους.

Απομακρυνόμαστε για κάποια ώρα από τις οθόνες.


Κρατάμε σταθερή επικοινωνία με τους φίλους μας (εδώ η τεχνολογία μπορεί να μας βοηθήσει).

Ευκαιρία να γνωριστούμε καλύτερα με μέλη της οικογένειάς μας και γιατί όχι να βελτιώσουμε και τις σχέσεις μας μαζί τους.


Φτιάχνουμε το κουτί της ελπίδας.

Διακοσμούμε όπως θέλουμε ένα κουτί.

Προσθέτουμε σε αυτό αγαπημένες μας φωτογραφίες, χαρτάκια που περιγράφουν ευχάριστα περιστατικά με αγαπημένα μας πρόσωπα, μικρά δώρα που μπορεί να έχουμε λάβει.

Όποτε η διάθεσή μας δεν είναι η καλύτερη ανοίγουμε αυτό το κουτί και σκεφτόμαστε όλες αυτές τις ευχάριστες στιγμές.

Μια Σταγόνα Αρκεί – Ένα Παραμύθι, Πολλές Ζωγραφιές

Με αφορμή την ανάγνωση του παραμυθιού  για την έλλειψη νερού "Ο Συννεφούλης" , τα παιδιά της Γ΄ τάξης ευαισθητοποιήθηκαν για την ...