Καθήκοντα και αρμοδιότητες του κλάδου ΠΕ23 Ψυχολόγων
Σύμφωνα με το (ΦΕΚ
3032/4-9-2017), άρθρο 2, ο
Ψυχολόγος κλάδου ΠΕ23 φροντίζει για τη εφαρμογή των αρχών της επιστήμης
Ψυχολογίας στην εκπαίδευση και προάγει την ψυχοσυναισθηματική, κοινωνική και
γνωστική ανάπτυξη των μαθητών, τη συναισθηματική ισορροπία και την ενδυνάμωση
όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ενισχύει την προαγωγή προσωπικών και ομαδικών
θετικών στάσεων και συμπεριφορών και προτείνει λειτουργικές διεξόδους
αντιμετώπισης των αρνητικών στάσεων και συμπεριφορών. Αντιμετωπίζει τον κάθε
μαθητή και μαθήτρια ως ιδιαίτερη, ενιαία βιοψυχική οντότητα, ενταγμένη σε
ποικίλα κοινωνικά συστήματα, σεβόμενος απόλυτα τις προσωπικές ιδιαιτερότητες
του.
Ο ρόλος του είναι συμβουλευτικός,
υποστηρικτικός και θεραπευτικός προς την εκπαιδευτική κοινότητα. Δημιουργεί τις
προϋποθέσεις αντιμετώπισης καταστάσεων κρίσεων με απόλυτο σεβασμό στην
προσωπικότητα των εμπλεκομένων. Ευαισθητοποιεί και ενημερώνει τους μαθητές,
τους γονείς και το προσωπικό του σχολείου σε διάφορα θέματα που αφορούν την
ειδικότητα του.
Σχεδιάζει και εφαρμόζει προγράμματα πρόληψης
και προαγωγής της ψυχικής υγείας. Διευκολύνει τη συνεργασία, επικοινωνία και αλληλεπίδραση
των μαθητών και των οικογενειών τους.
Ειδικότερα ο Ψυχολόγος :
- · Εργάζεται σε ομαδικό και ατομικό επίπεδο, με τα ίδια τα παιδιά, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, ανάλογα με τις εκάστοτε διαπιστωμένες ψυχολογικές ανάγκες και, όπου θεωρείται αναγκαίο.
- · Αξιολογεί τους μαθητές που χρήζουν υποστήριξης, χρησιμοποιώντας επιστημονικές μεθόδους, όπως: παρατήρηση, συνέντευξη με την οικογένεια, ενημέρωση από το προσωπικό του σχολείου και εγκεκριμένα ψυχοτεχνικά μέσα, αποσκοπώντας στο να διαμορφώσει μια ολοκληρωμένη ψυχολογική εκτίμηση για την προσωπικότητα των μαθητών και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.
- · Αξιολογεί τους μαθητές που πρόκειται να αλλάξουν εκπαιδευτικό πλαίσιο ή να αποφοιτήσουν, σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό και συμβάλλει στην ομαλή μετάβαση στο επόμενο εκπαιδευτικό ή επαγγελματικό πλαίσιο.
- · Προγραμματίζει και παρέχει το υποστηρικτικό του έργο ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους και καταρτίζει το πρόγραμμα του σε συνεργασία με το διευθυντή και το προσωπικό του σχολείου.
- · Αναλαμβάνει τηρώντας το απόρρητο, την υποστηρικτική, συμβουλευτική ή θεραπευτική διαδικασία, ατομική ή ομαδική των μαθητών, η οποία κρίνεται απαραίτητη κατά την αξιολόγηση. Σε περίπτωση θεραπευτικής παρέμβασης ή συμβουλευτικής υποστήριξης, για τους ανήλικους μαθητές απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των γονέων ή κηδεμόνων ή των ασκούντων την γονική μέριμνα ή εχόντων την επιμέλεια.
- · Παρέχει, εντός του σχολείου και στο πλαίσιο του ωραρίου του
α)
ψυχολογική υποστήριξη στις οικογένειες των μαθητών σε ομαδική ή ατομική βάση, η
οποία ενδεικτικά περιλαμβάνει ενημέρωση σε σχέση με το πρόβλημα και τις
μεθόδους παρέμβασης, εκπαίδευση για τις σχέσεις γονέων - παιδιού και την
αντιμετώπιση προβλημάτων στο σπίτι, συμβουλευτική για συναισθηματική στήριξη σε
θέματα οικογένειας, καθοδήγηση για την ανάγκη πρόσθετων ιατρικών,
ψυχοθεραπευτικών παρεμβάσεων και μεθόδων αποκατάστασης
β) συμβουλευτική υποστήριξη στο προσωπικό του
σχολείου με σκοπό την επίλυση προβλημάτων των μαθητών και των οικογενειών τους
και όταν κρίνεται αναγκαίο συμμετέχει στο σχεδιασμό του προγράμματος
δραστηριοτήτων των μαθητών κλπ.
Στο σχολείο μας, όπως ήδη έχετε
ενημερωθεί η ψυχολόγος κα Mυργιώτη
Παρασκευή, θα βρίσκεται κάθε Πέμπτη. Όσοι γονείς επιθυμείτε, μπορείτε να
κλείνετε ραντεβού μαζί της, στα τηλέφωνα του σχολείου.